04/10/09

Picture
20 meter i sekundet :) meget blæsende, svært at fiske og det skulle da heller ikke blive til nogle gedder i denne omgang :( der er egtenlig ikke så meget at sige til det, men der kommer en film når jeg engang får den redigeret! :) jeg fik en skalle -.-

13/07/09

Vi var taget ud og fiske kl lidt over middag :) Vi lagde alle ud med at fiske efter skaller med majs under flåd, intet skete, dog var der en af os der fik en mindre aborre på majs... så skiftede vi, en fiskede med spinner, en med blink og en med wobler, så burde man da kunne fange noget.. men nej! vi var efterhånden rimelig blanke for gode idéer, så de andre medede med majs under flåd, og jeg fiskede med majs på¨bunden med et pater noster tackle. Jeg fik både lidt abore og skaller og de andre fik skaller. Alt i alt en hyggelig dag bortset fra vi ikke fangede så mange aborre og skaller som vi havde forventet, men fangsterne kan jo ikke være lidt gode hver gang!

09/07/09

Picture
Jeg var lige cyklet en tur ud sammen med brormand om aftenen for at tjekke et nyt fiskevand ud som jeg havde set på google earth. Jeg lagde ud med at flue fiske efter gedde. Men det var besværligt pga. En masse planter bag mig. Nå, men jeg fik sat et majs på min spinnestage og fik forfodret, og kastet ud, det starter sløvt den første halve time går uden hug. jeg tænker mere og mere " der er skuda ingen fisk i dette lorte vand!" missilflådet går under, jeg er sløv, mistet! :( jeg kaster ud igen, under, 2 lette rusk, mistet. L***! Sådan fortsatte det, og så fik jeg endelig en mindre fisk som i det mindste da blev siddene! ja, stor var den ikke, men det var da en fisk. gråskalle omkring 200 gram. aftenen endte med 2 gråskaller. Desuden så vi en masse fisk i en lidt større vægtklasse. Turen går der ud imorgen, så må vi se hvad det så bliver til.

06/07/09

Jeg var taget ud til arnes sø, startede med at fiske skaller, fik de to mindste skaller i mit liv, og så er det ikke engang løgn. Ca 4-5 cm var de :D Nå, men på med en skalle under flåd og så ellers ud med den... Jeg kunne ikke se proppen, "nå det var nok godtnok" tænkte jeg. Så fandt jeg ud af at gedden havde taget skallen og bare stillet sig på bunden og taget sig en morfar. Jeg fik fightet den, og shit nogle rusk den kunne tage, en masse små udløb. Jeg fik den ind, det var en acceptabel gedde. Jeg kunne ikke komme til at genudsætte den da jeg havde ventet for længe med modhugget :/ 67-68 cm og over 2 kg... hvores vægt kan ikke måle den, og den går til 2 kg... iflg. "monas geddeskala" er den 2,65 kg :) indtil viddere min personlige rekord...

03/07/09

Picture
Vi var taget ud til arnes sø kl lidt over 8 om morgenen for at fiske lidt efter gedder. Vi lagde ud med at fange lidt agnsfisk. Det blev dog ikke til så mange, 5 ca for mit vedkomne, men vi fik rigget stængerne til og smidt ud. ikke så meget som et eneste hug. Da det også er en bade sø og vi havde badeshorts på fik vi lige klædt om til en dukkert. Vi svømmede ud på midten hvor der var en ø. Efter et par minutter der ude blev vi simpelthen omringet af aborre i alle størelse. der var vel 30 som svømmede helt hen til hvores fødder. Vi tænkte at man måtte da kunne fange dem bare med et stykke snor, en krog, og en majs. men det kunne man ikke. Eller, de ville ikke sluge det helt indtil der kom en skalle. Så håndfighede vi den :) Så fandt vi også ud af at søen var over 10 meter dyb da der var kommet nogle for at rense den for tang og sådan, og ville lige måle den. Men ellers også en rigtig dejlig bade sø :)

30/06/09

Jeg var taget ud til søen for at fiske lidt skaller. Det startede sløjt, men skiftede til en plads jeg ikke havde regnet med ville holde fisk, det var i medvind! fik lynhurtigt 15-20 skaller satte en stor en på ca 150 gram på en krog og smed ud det resulterede i denne gedde :)

Picture
Vi var taget en tur ud til hanstholm mole, ihåb om at skulle fange nogle gode rødspætter og måske nogle makreller. Vi får klatret over "muren" med grejer, og kommer ned på molen. Vi bliver enige om at vi bare går helt ud på spidsen. Der var ikke en eneste at se bortset fra en der stod og fiskede makreller og havde fået en dublé 2 gange imens vi var på vej over til molen, det tydede da på at der var fisk! selv om vi ikke kunne se hvad det var for nogle. Da vi kom nærmere kunne vi se at det var knurhaner han slæbte op. Vi fik rigget stængerne til og smidt ud. Der gik vel 10 minutter før jeg havde bid. og så kom de også bare ind med jævne mellemrum. Og de små knur haner giver sku virkelig alle deres kræfter og gør alt for at undslippe, men de kommer nu op aligevel :) det er lidt kølligt så vi går lidt længere ned på moblen, der sker ikke så meget mere. der går lidt tid stangen nykker, stopper igen, så nykker den igen. så pludselig flexer den og jeg går der hen og det viser sig så at være en issing. Alt i alt blev det til 4 fladfisk og 15 knurhaner, hvor der både var røde og grå imellem. det blev til 1200 gram filet af knurhanerne

29/06/09

Jeg var taget en tur til hanstholm for at fiske efter flade og makreller. men fik da en issing, en skrubbe, og en knurhane

24/05/09

Picture
vi var taget ud til arnes sø for at fiske skaller da vi fik en på 382 gram den anden dag. Det startede udemærket, 45 minutter var gået, 7 skaller landet af mig, vi tog hjem kl 5, fik landet 15 skaller og en regnbueørred, plus mistede ligeså mange som jeg fik ind da de var forsigtige. Men var dog klar til sidst og bare det mindste vip med det perfekt balancerede missilflåd og så kom der bare modhug "prompte"! fik en skalle som var på i 2 sekunde for derefter at blive angrebet af en gedde som virkelig tog et heftigt udløb på ca 35 meter og så røg linen. fin dag, med godt vejr.

22/05/09

var taget ud til en sø for at fiske gedder, der gik noget tid og intet skete, vi begyndte at fiske skaller, det blev til 15... fangede selv 10 af dem :D fangede dog ikke den største på 34 cm og 382 gram ;)

17/05/09

Picture
Var lige taget en tur til fjorden efter middag i nogle få timer... I aller første kast blev det til en hornfisk, så skete der ikke mere, før en time efter hvor jeg havde bid, men den sprang af. og så havde jeg nogle gange hvor jeg kunne mærke at de simpelthen slog til blinket, jeg lavede spinstop og intet skete. Så skal ud på torsdag også, hvor jeg dessuden skal have "strøget" nogle rejer. Hvis der ikke sker så meget andet der, så tager jeg enten ud og fisker i ryå om fredagen, og ser om der skulle være et par aborre til mig...

09/05/09

Jeg var lige en tur ude i "arnes sø" sammen med jakob. Vi startede med af fiske lidt mede, men der kom intet ud af det, så skiftede jeg til "tasmanian devil" så i første kast, BANG, så sad den der, fin fight og den var landet, den blev genudsat,  få minutter senere huggede en lidt kraftigere ørred, den fightede et godt stykke tid, den var hårdt kroget, så beholdte den :) så gik vi over på den anden side, så fangede jeg en aborre, så en ørred, og så fiskede vi skaller,... på vej ind huggede en aborre flere gange.... så svømte den af hel**** til, jeg tænkte bare "hvad" ? så giver der en volsom lyd fra bremsen og et udløb kommer, og jeg mærker det er en fisk af pænere størelse, det blev ialt til 5 regnbuer og 2 aborre, se fightsene under "fiskefilm"

19/04/09

Var lige en tur ude og fiske sild... så ikke nogle blive fanget, fangede selv 2.... Men havde også en 12" 2½ lb's stang og 2*42 gram kastepirke på... ;) De sild jeg fangede var rimelig pæn størelse... den ene på 33 cm og 147 gram... Den anden på 28 cm og 100 gram...

Var lige en tur på kysten først, der fangede jeg en skrubbe og en kutling, så det blev ikk til så meget, så tog jeg viddere til en sø hvor jeg fangede 34 skaller... Så har jeg agnsfisk til maj :) I aften tager jeg til limfjorden for at fange sild, så må håbe der bliver en masse...

Lasse

12/04/09

Vi var taget en tur til ryå hvor vi fiskede lidt med orm på bunden hvilken gav 2 skaller... en til mig og en til min fiskekamarat. Lidt senere tog jeg min nye stang som jeg havde vundet i fiskogfri (inkl. hjul) med tynd 0,20 nylon line på. riggede til med en tasmanian devil og smed den opstrøms.. I 2-3. kast gav det et ryk efterfulgt af et par små ryk, og så kom udløbet! efter en forholdsvis kort fight kunne vi lande fisken. Vi kunne ikke finde ud af hvad det var men vi fandt senere ud af at det var en helt, på 41 cm. Der kom nogle tumper som troede de var gode til at fiske, som ville bille os ind at det var en gedde... De ville selv fiske efter gedder (selv om jeg ikke er sikker på om de vidste hvad en gedde er) Men så måtte jeg lige minde dem om at gedderne var fredet resten af måneden... Da vi ville hen til dem for at se om de havde fanget noget, fandt vi ud af at de havde glemt deres fiskestænger... alt andet var husket -.-

Nå men alt i alt en meget god dag
Lasse ;)

08/04/09

Min far spurgte vi ikke skulle tage en tur til ryå, så det kunne jeg self ikk sige nej til ;-) Det blev dog kun til en enkelt skalle. Lige inden vi skulle til at hjem gav det et ordtenligt skrald da den stod fiskestangen stod op at pludselig vældede og fiskestangen røj afsted i højt tempo.... Jeg var lige ved at spise et stykke kage... Smed det af H****** til og stormede efter stangen... Fik den løftet og fisken tog et udløb på 5 meter og så var den væk... Det var lidt træls :( Men whatever, det var da en dejlig tur på trods af det.  Dejligt at se de første rigtige tegn på forår, med knopper der kan springe ud når som helst :) Så nu her på søndag skal jeg et smut der ud og fiske fra en kano, det bliver fedt. Dog lejer vi den kun i 4 timer da det ellers ville blive for dyrt. Men så må vi jo fiske fra bredden resten at fiske tiden. Men det er bestemt heller ikke noget problem ;) Der skal skam nok blive en god tur ud af det :D

06/04/09

Var lige en tur til åen med min lillebror... Vi fiskede efter skaller og aborre... Vi fiskede orm på bunden, vi havde vel fisket 2 timer uden at fange noget... Så skiftede vi over til gulp. 25 sekunder så var der den første skalle... Den vejede vel 100 gram. Ormen kunne bruges igen så smed ud igen.... Sattede stangen igen... Der gik 2 minutter, så "flexede" klingen..... Men den hoppede af igen.... Problemet ved det var... At fiskene bed i spidsen af ormen.... Men når de så endelig sad... Så rykkede de altså også... Det gav ikke lige så mange og store som sidst jeg var der, men ellers en ok tur...

07/03/09

Var lige en tur i himmerlands fiskepark/lundby, med lillebror. Vi var lige blevet sat af og havde smidt den ud.. ca et minut senere var der bid, med fed ørred på ca 2,5 kg... Så er jeg ved at gøre min lillebrors stage klar og  da jeg smider ud for ham og skal til og sætte mig, så har jeg sku bid igen... Denne gang fra en noget større ørred som virkelig trak og kæmpede til det sidste... Så ku man sætte sig igen...  Der gik lidt tid og ca kl 4 hopper den næste på... Det var dog ikke noget der kunne måle sig med de andre... kæmpede stortset ikke.. tog et udløb på ca 10 meter og så var det sådan set det... Der var nogle stykker ved fiskeparken men det var kun mig + en anden som fangede noget, andre måtte gå tomhændede derfra... Men ellers en fin dag.. Rimelig lun, man begynder så småt at kunne skimte foråret er på vej...

Lasse

28/02/09

Var lige en smut til gunderup.. Det blev dog kun til en enkelt ørred... Men ellers en fin dag, ejeren lærte mig et par triks om at kaste med fluen... og så fik vi set at der var gedder i søen... dog så vi kun yngel...