1. November 2008

Jeg var til fiskekonkurence i arnes sø.... Det var det ringeste fiskeri jeg nogensinde har set... 30 stænger blev der slået ind.... 4 ørreder blev der fanget... og der var en person der tog 3..  Har aldrig set noget lignende.. Eller jeg havde bid 2 gange men begge gange mister jeg... Men der er vel ikke så eget at skrive om...

25. Oktober 2008

Lørdag den 25. oktober var jeg med bjerre og jesper en tur i lundby fiskepark...
Jeg startede ud med at fiske med powerbait under bobleflåd... Jeg kommer derned og skal til og samle min stage og finder ud af at jeg har fået den forkerte halvdel med (flot?) Nå men mor afsted med den rigtige, plus min fluestage... 1 time er gået så der er 3 tilbage, jeg fanger ikke noget i 2 timer og sætter mig ned, og så hugger en fisk, den figtede ikke mere end et minut og så var den håndlandet...  rimelig kort tid efter ser jeg flåddet gå 10 cm til den ene side og så til den anden... Jeg giver modhug og den er sikkert kroget!
Lige når jeg skal til og tage linen ind pga jeg skal hjem, så hugger der en ornle fisk på 7 kg og 70 cm og den giver ikke så meget det første minut men så begynder den at blive strid.... Efter en god fight, fyldt med nerver får jeg den landet af en venlig mand som lånte mig sit net..... den skal ryges!
Da jeg kommer hjem får vi en af de mindste ørreder til aftensmad og den er bare lækker....

Alt i alt en dejlig tur

21. September 2008

Det var den 21. september og klokken var 11. Jeg besluttede at tage på fisketur, så gik ud for at tage lidt orm op,,, Jeg ankommer til arnes sø kl. 12:00 og begynder at smide snørren ud med et flåd så følsomt at der skal 1. gr til at trække den ned.. så den kom kun 2 meter ud, men efter 2 minutter kommer den første aborre på 40 gr og trækker den ubesværet ned og jeg hiiver den ind og afliver. Jeg smider ud  igen og der kommer bid med 5-10 minutters mellemrum men de alle hopper af... Så efter halvanden time hopper der en på som lidt beddere kunne mærkes, men den vejede dog kun 80 gr.... Så besluttede jeg mig for at fiske skaller. så 20 gr bly på og så majs 1,5 meter under og ellers bare så langt den kunne komme, Jeg spinnede langsomt ind med mange stop og det resulterede i en skalle på 105 gr som fik et lille tilslag og så bare ind med en pæn fart og en på hovedet. Den anden skalla fangede nikolai til mig :)

Agnsfiskene kommer i brug den 4. pg 5. oktober hvor jeg skal ud og fange gedder og sove der :)    Men ellers meget hyggelig tur

// Lasse //

14. september 2008

Jeg lagde ud med bundfiskeri med power baite efter ørreder... Ret hurtigt trækker jeg ind og mærker noget.
Jeg tænkte det var dog pokkers så meget modstand det tang giver! Da jeg får den nærmere kunne jeg se det var en gedde, men ikke noget specielt. 33 cm og 192 Gr. Senere fik jeg fat på en Gedde (som jeg dog ikke selv fangede men en anden ville smide den ud) Fanget på stripper blink og Den var lidt mere ved! 64 Cm og 1,650 Kg...
Det blev ikke til nogen ørreder men det blev da til aftensmad ;-)

Og nej det er ikke fordi jeg er lille sidder bare på knæerne :D